Bønne-hummus

0

Hummus er nok en af vores absolutte favoritter, fordi den kommer i uendelig mange lækre varianter. Vi laver det sjældent med kikærter mere fordi bønnerne giver en lækker cremet konsistens og en mere blød smag. Du skal bruge en blender eller en foodprocessor til denne opskrift.

  • 250 gram bønner – jeg har brugt en blanding af pinto, kidney og
    Bønnerne skal være kogte. Du kan enten bruge dem fra dåse eller selv koge dem. (læs lidt om kogning og nedfrysning af bønner her)
  • Et bundt persille
  • Et stort skvæt rapsolie (du kan også bruge olivenolie eller hvad du ellers holder af)
  • 2 fed hvidløg
  • Lidt frisk chili
  • Salt og peber
  • 1 tsk stødt spidskommen
  • 1 dl vand

_EYE7222

Bønnerne hældes op.

_EYE7223

Tilsæt persille.

_EYE7225

Hæld olie i. En hummus kan suge rigtig meget olie. Spiser du Detox kost og derfor også meget olie, er hummus en nem måde at indtage olie på. Spiser du ikke gerne olie, så spring olien over og tilsæt ekstra vand i stedet.

_EYE7227

2 fed hele hvidløg tilsættes. Start foodprocessoren/blenderen.
Efter massen er kørt sammen, kan du smage på den for at vurdere om der skal mere hvidløg eller olie i.

_EYE7231

Tilsæt chili efter behag.

_EYE7245

Tilsæt vand. Hvis du synes at din humus er for fast, kan du sagtens tilsætte mere vand. Det kommer an på hvor bløde dine bønner er fra start hvor meget væske hummus suger til sig når den blendes.

_EYE7253

Tilsæt salt, peber og stødt spidskommen og kør hummusen et par gange mere.

_EYE7257-2

Voila
Så er der serveret!

Share.

About Author

Leave A Reply