Morgenmads-smoothie

0

Nogle morgener er appetitten ikke til det store morgenbord med “æg og bacon”. Så er det rart at have et godt mættende alternativ… Den duer heldigvis også på andre tidspunkter af døgnet. Jeg laver denne smoothie på de dage og mine børn har den nogle gange med i et termokrus, når de spiser på morgen-SFO’en.

Du skal bruge:

  • 1 håndfuld frosne grønne bønner eller 2 håndfulde frossen grøn spinat
  • 4 dl røde frosne bær. Jeg bruger ribs, hindbær og jordbær
  • 1 spsk. kokosolie
  • 1 håndfuld af dine favoritnødder
  • Mandelmælk efter behov. Nogle elsker tyk is-agtig smoothie og andre en mere milkshake-agtig konsistens
  • Et nip vaniliepulver
  • 1 spsk proteinpulver (kan udelades)
  • 1 tsk lecitingranulat (kan udelades)

Hæld alle ingredienserne op i din blender eller foodprocessor og kør indtil du har en ensartet masse.
Der er til 1-2 personer i denne opskrift. Smoothien toppes med hampefrø, kværnede hørfrø, chiafrø, lidt revet kokos og et spsk tørret hvedegræspulver.

Bon Appetit.

Share.

About Author

Leave A Reply